איסלנד 09/2016

טיול לאיסלנד 09/2016

שלום,
חזרנו מאיסלנד הבוקר לאחר 17 ימים וכמו אחרי כל טיול אני רוצה לשתף ברשמים.
אנחנו זוג עם שני ילדים (כיום בני 8 ו 13) כבר טילנו המון בעולם (בין היתר שנה במזרח אבל גם באירופה) ויש לנו הרבה ניסיון – איסלנד אחרת ושונה מכל מה שהכרנו.
הפעם ובניגוד לטיולים האחרים כל הטיול תוכנן והוזמן מראש על ידי גיא מחברתanother Iceland.
הנה כמה מסקנות והצעות:
איסלנד – מדינה אחרת, סטרילית, בלי מהגרים, בלי לכלוך, בלי עוני (לפחות כזה שרואים) אפילו הבתים מעוצבים בצורה מינימלית. התושבים שפגשנו היו נחמדים מאד מאד. הנוף מהמם גם באתרים וגם בין האתרים, בעלי חיים מעניינים, אוויר טוב. במילה אחת WOW.
הזמנת הטיול והתכנון מראש – פוגע כמובן בספונטניות, אבל באיסלנד זה כנראה  הכרחי. הארגון של גיא, ההצעות, טווחי הנסיעה והמלונות נעשו בהקפדה רבה והתאימו מאד.
הטיול נמשך כ -15 ימים והקפנו את איסלנד בהתאם לתוכנית המוכנה.
כדי לחסוך בעלויות – הזמנו מגיא מלונות עם מקלחות לא צמודות, כל המלונות היו  מצויינים, נקיים ומוקפדים וברובם היתה אווירה משפחתית שאפשרה שיחות פתוחות עם הבעלים ותיירים נוספים – מומלץ.
בריכות – אל תחמיצו, ביקרנו בהמון בריכות באיסלנד וזו חוויה אדירה, פוגשים אנשים,  משוחחים, נהנים, כיף לילדים ולהורים.
לוויתנים – תיאמנו לבד בעיר Dalvik, למזלנו הרב שני לוויתנים חביבים עשו לנו מופע מדהים ממש לידינו. ראינו גם לוויתנים תוך כדי נסיעה באחד הפיורדים.
אוכל – הלוויתן אוכל 4 חודשים בשנה וביתר צם, מומלץ לנהוג כך גם באיסלנד – איכלו  ארוחת בוקר גדולה במלון וצומו בשאר היום. וברצינות – מחיר האוכל באיסלנד מזעזעים (ארוחה של מזון מהיר עלתה לנו 250 ₪ ל-4). קנו אוכל בסופרים הרבים באיסלנד והכינו 2 ארוחות ביום לבד (ארוחת בוקר מקבלים במלון).
בגדים – בגדים נגד גשם הכרחיים, סך הכל בחצי הראשון של ספטמבר היה לנו מזג  אוויר סביר בהחלט.
הלגונה הכחולה –הזמנו מראש ומאד נהננו.
רכב אמפיבי בלגונת הקרחונים – בעינינו לא חובה.
אינטנסיביות – מדובר בטיול אינטנסיבי מאד, קמנו כל בוקר מוקדם וטילנו עד שעות  הערב המאוחרות, אבל בהחלט היה כדאי.
נהיגה – נסענו קצת פחות מ 4,000 ק"מ ברכב סקודה אוקטביה, הדרכים בחלקם  הגדול מזכירות קצת את הודו (זה אחד הדברים היחידם שדומים בין המדינות).
כסף – אפשר לקחת קצת מזומן ביורו ואולי גם להחליף שיהיו כמה קורונות איסלנדיות,  עם כרטיס אשראי ניתן להסתדר בכל מקום.
מוזיאונים – הינו ב – 6 מוזיאונים, חלקם מצויינים וחלקם קצת פחות למתעניינים  אשמח להמליץ.
זהו, כרגיל נשמח לתת מידע נוסף לכל מי שמתעניין
אלעד, ענבל גוני ויהל (פורסם באתר למטייל כשחזרנו מהטיול)