יום שני, 21 במאי 2012

מידע על תאילנד, כולל טיול של 12 יום ברכב שכור בצפון עד בנקוק

זהו, הנה העדכון האחרון של טיולנו בן השנה בדרום מזרח אסיה.
השתדלנו לעדכן באתר למטייל ולהעביר הלאה את המידע שצברנו.
כרגיל אתם מוזמנים גם לאתר שלנו www.pelegintheworld.blogspot.com
הגעה הגענו לגבול בנסיעה של ארבע שעות מלואנג נאמתה שבלאוס. מהגבול לקחנו אוטובוס לצ׳אנג ראי ומיד לצ׳אנג מאי.
היה יום מתיש שהתחיל בשעה 08:30 בבוקר והסתיים בשעה 21:30 במלון בצ׳אנג מאי.
צ׳אנג מאי והאזור
ישנו ב Kalare night bazaar guest house 053.820320/272067
נמצא במרכז העיר ליד שוק הלילה נקי ומסודר. שילמנו 650 באט ללילה.
טראק
לקחנו טראק של 3 ימים בשבטים שמתגוררים באזור ונהננו מאוד.
את הטראק לקחנו דרך סוכנות israel669 053.820902. הטראק כלל 3 ימים של הליכה לא קשה,שייט ברפסודות במבוק,
טיול פילים קצרצר, לינה בכפרים ואוכל מקומי.
פסטיבל הסונקראן
השתוללנו ונהננו בפסטיבל הסונקראן. חגיגה אדירה של השפרצות מים. שווה להגיע במיוחד. לא לוותר.
המוקד הוא סביב העיר העתיקה. מומלץ. מומלץ. מומלץ.
דוי סוטפ
ביקרנו במקדש והתרשמנו ממנו ומהנוף סביבו. כניסה 30 באט. מונית הלוך וחזור כולל המתנה 400 באט.
יום סיור מקדשים ומפעלים
לקחנו טוקטוק לסיור בעיר, שילמנו 400 באט לסיור של חצי יום.

טיול של 12 יום עם רכב שכור מצפון תאילנד ועד לבנקוק
בהמלצתו ובהדרכתו המסורה של ישראל מסוכנות הנסיעות Israel669 החלטנו לטייל במשך כשבועיים באזור צפון תאילנד עד שנגיע לבנקוק. העזרה של ישראל הייתה מקצועית מאוד, הוא ישב איתנו זמן רב ללא תמורה וסייע בסימון הדרך על מפה. שכרנו דרך חברת באדג׳ט ושילמנו 1,700 באט ליום כולל ביטוח לרכב Toyota vaios.
יום 1
יצאנו בשעה 09:00 מכיוון צ׳אנג מאי והגענו למקדש הלבן (Wat roung khun) שליד צ׳אנג ראי. המשכנו למוזיאון האופיום 212 (ככה הוא נקרא). לא מאוד מעניין. כניסה 50 באט והמשכנו לנקודת תצפית על משולש הגבולות בין תאילנד, לאוס ומינמאר. משם המשכנו למאסאי (Maesai) כדי לעבור את הגבול לבורמה על מנת להאריך את תוקף הוויזה שלנו (תהליך מגוחך, אך קצר - מחתימים את הדרכו ביציאה מתאילנד. עוברים לצד השני של הגשר בחדר בצד המינמארי מחתימים את הדרכון פעמים לכניסה ומיד ליציאה וחזרים להחתים אותו בכניסה לתאילנד. בצד המינמארי צריך לשלם 500 באט לכל דרכון).
לינה
ישנו בלילה במלון בוטיק מצויין וזול במאסאי Maekhong delta boutique hotel 053.642517 שילמנו 900 באט לכולנו, כולל ארוחת בוקר גדולה וחדר מקסים וגדול.
יום 2
התחלנו במערת הקופים (Pum pla, כ 11 ק״מ דרומית למסאי, על כביש 1). שתי מערות, מקום פולחן וגן חיות קטן.  המשכנו לדוי טאונג (Doi thung) - שם ביקרנו ב 3 אתרים. 1. גני המלכה - גנים מרהיבים שהקימה המלכה למען אלו מבני עמה שלא יכולים לצפות לראות צמחים מכל העולם. 2. הווילה המלכותית - בית בסגנון שוויצרי שבנתה המלכה. במקום הסבר מרתק עם אוזניות. 3. מרכז השראה - על פועלם של בני משפחת המלוכה למען תושבי האזור - מעניין מאוד. שילמנו 190 באט כניסה לאדם לכל 3 האתרים. ילד חצי מחיר. בילנו שם כחמש שעות כולל ארוחת צהרים. המשכנו בנסיעה לדוי מא סלונג (Doi mea salong), הדרך מדהימה ביופיה. בערב הסתובבנו קצת באזור.
לינה
מלון baan see see 081.8828463 053.765053 חדר קטן אבל מושקע ונקי. שילמנו 600 באט ללילה.
יום 3
בבוקר הסתובבנו באזור הכפר דוי מא סלונג. טעמנו הרבה סוגי תה, ביקרנו במוזיאון לזכר המלחמה עם הסינים (לא מאוד מעניין) ועלינו עם הרכב לתצפית מרהיבה מהפגודה שמעל לכפר. המשכנו לטה טון (Tha Ton) וביקרנו בפגודה המרהיבה שמעל לעיר - מומלץ. ביקור בפארק לאומי שבתוכו גייזר ומרחצאות מינרלים. שם הפארק Doi Fah Hom Pok - מאוד נהננו.
לינה
ישנו בדוי אנגקאנג - מלון ללא שם. בסיס למדי.
יום 4
בבוקר טילנו בפרויקט המלך שבדוי אנקנג - גנים מרהיבים ביופייים עם חקלאות מרהיבה, צמחי נוי ונוף משגע. כניסה 50 באט למבוגר, ילדים חינם - לא להחמיץ. את המשך היום בילינו בניסיון לא מוצלח להגיע לפאי מבלי לרדת בכביש לכיוון צ׳אנג מאי - ניסיון שלא עלה יפה. בסוף הגענו לפאי מדרך המלך הפתלתלה והארוכה מאוד רק בשעה 21:00 בלילה.
לינה
מלון Home Inn Pai 053.699578 089.9509687 089.5578272 מלון מעולה ומומלץ מאוד.
יום 5
בילוי בפאי והאזור - בבוקר נסיעה לכפר הסיני - משעמם, ובילוי במפל נחמד אבל בלי הרבה מים. אחרי המפל נסענו לקניון השחור ועשינו סיבוב קצרצר. היה נחמד בערב הסתובבנו בשוק והיה חביב למדי.
לינה
אותו מלון כמו ביום הקודם.
יום 6
בבוקר נסיעה למערת טאם לוד (Cave lodge). כניסה כולל סירה והדרכה 550 באט. היה סיור מרתק. מערת הדגים (Tham pla NP) - לא שילמנו כניסה, היה יפה והיו הרבה דגים אבל זו לא ממש מערה. אחה״צ - ערב טילנו בתוך העיר בשוק, במקדש וליד האגם
במה הונג סון (Mae hong son) במלון Hong son hotel 053.695230
יום 7
בבוקר יצאנו לטיול בכפר פחות מתוייר של ארוכות הצוואר וגדולות האזניים. יוצאים ממה הון סונג לכיוון דרום ופונים ימינה צמוד למפעל גדול. מגיעים לרציף סירות (500 באט לסירה הלוך חזור ו 250 רופי כניסה לכפר). הגענו, טיילנו בכפר ושוחחנו עם אנשים. בהמשך נסענו למפל מה סורין (Mae surin) - סטיה גדולה מהדרך. המפל בקושי זורם בתקופה זו של השנה ורואים אותו ממרחק רב.
לינה
מה סראינג (Mea sariang) במלון Northwest Guest house 089.7009928 086.6704286  חדרים קטנים מעץ. אבל נקי, אווירה טובה ומשפחה מקסימה שמנהלת את המקום.
יום 8
כניסה לפארק לאומי Mae Nago ושחיה בנהר נחמד. בדרך צפיה במחנה פליטים בורמזי ענק. הגעה למה סוט (Mea sot) הגעה לגבול עם בורמה ושיחות עם אנשים באזור על המצב המורכב.
לינה
מלון  Poonnagunn 055.534732-3 מלון נקי עם חדרים יפים וארוחת בוקר טובה.
יום 9
בבוקר טיול לשוק הקרוב לגבול עם הרבה סחורה ממינמר. נסיעה של כ 40 ק״מ והגעה לפארק לאומי ורחיצה במפלים ובריכות. נחמד מאוד. בערב הגעה לסוקותאי.
לינה
ב Sabaidee House 055.616303 089.9883589 , חדרים שפזורים בגינה טרופית. נחמד מאוד.
יום 10
בבוקר סיור עם הרכב בסוקוטאי העתיקה - מאכזב ולא מאוד מעניין (כנראה בעיקר בגלל שכבר ביקרנו באנגקור וואט). כניסה 500 באט. בהמשך נסיעה ארוכה מאוד (שש שעות) לקנצ׳אנאבורי
לינה
מלון Thai garden inn, (פרטים ניתן למצוא כאן http://www.thaigardeninn.com) בקתות עץ יפות ומטופחות מעבר לנהר קוואי. יש גן בריכה נעימה מאוד. מומלץ.
יום 11 בילינו לנו באזור קאנצ׳אנבורי. טילנו עם הרכב בשדות שמסביב לעיר וביקרנו במוזיאון המלחמה (משעמם ומוזנח) ובגשר על נהר קוואי.
אותו מלון כמו ביום הקודם.
יום 12
נסיעה נינוחה בחזרה לבנקוק
לינה
מלון New siam 2 פרטים על המלון ניתן למצוא כאן (http://www.newsiam.net).

הטיול היה סיום מוצלח לשנה הנפלאה והמרגשת שעברנו והוא מומלץ מאוד. כרגיל עוד המון מידע ניתן למצוא באתר המשפחתי שלנו www.pelegintheworld.blogspot.com