יום שבת, 9 ביולי 2011

עוד קצת מידע על דברים שעשינו בדלהי לפני שיצאנו ללדאק

הנה קצת מידע על דלהי ( עצרנו כאן לחמישה ימים להמתין לטיסתנו ללה). חשוב לצייין - בדלהי יש המון אתרים והמון מה לראות, את אתרי החובה ראינו בפעמים בהזדמנויות קודמות, הפעם מידע על דברים אחרים שעשינו בביקור הנוכחי.
עוד המון מידע נוסף ניתן למצוא באתר שלנו pelegintheworld.blogspot.com
* שכונת majnu-ka-tila
אחרי פעמים רבות שביקרנו בדלהי מצאנו תחליף מצוייין, נחמד ובנוסף על כך זול יותר מ main bazar והצפיפות שבו. שכונה שקטה ומקסימה-סימטאות צרות ונקיות, המון טיבטים חייכנים, משרדי נסיעות, אינטרנט ( מצאנו כאן גם בית קפה עם אינטרנט אלחוטי בחינם) מסעדות מצויינות והרבה הרבה מלונות.
השכונה נמצאת במיקום קצת פחות מרכזי אבל עשר דקות נסיעה באוטו ריקשה ואתם בתחנת Vidhan sabha של המאטרו ויכולים להגיע לכל מקום בעיר ( מי שצריך קצת main bazar יכול להגיע לתחנת R.K. Ashram marg )
* מלון Wongthen house
המלון שגרנו, שילמנו 600 רופי לחדר עם תוספת של מזרון שלישי, חדרים קטנים אבל נקיים מאוד והשרות מצויין, מתחת למלון מסעדה חביבה ביותר.
* מאטרו
עוד תגלית ( בשבילנו כמובן) רשת רכבות התחתית ( והעלית) של דלהי. נקיה, מהירה, זולה ומאוד קלה להתמצאות. בפעם הראשונה שאתם נוסעים בקשו מפה של הקווים - הרשת מתפתחת והמפה שבמדריך הלונלי פלאנט לא מעודכנת.
* Select city
אם אתם מחפשים מפלט מהחום והגשם זו יופי של אפשרות. זה קניון ענק שלידו הקניונים בארץ נראים כמו מכולת שכונתית. יש כאן הכל - רשתות אופנה, ספרים, צעצועים, אוכל מכל הסוגים ועוד ועוד.
אנחנו הלכנו כולנו לראות סרט תלת מימדי באנגלית בקולנוע המצויין שבקניון. באזור הקניון יש עוד מספר מרכזים עם המון ריכוזים של מסעדות.
כדאי להגיע לקניון סעו במאטרו, רדו בתחנת Saket וקחו אוטו ריקשה ( 10 דקות, 30 רופי).
* Kamla nagar
אם אתם מחפשים מקדונלד קרוב, או חנות של apple או לנשום קצת מותגים קרוב לשכונת Majnu- ka-tila זו אפשרות נוחה. רחוב פתוח ( לא קניון) אבל עם הרבה חנויות מותגים, הגעה באוטו ריקשה ( רבע שעה, 50 רופי).
* Akshardham
פעם שניה שאנחנו מגיעים למקום. מקדש מרהיב, ותצוגות על החיים והערכים של גורו סואמי נראיין. בנוסף במתחם יש שייט עם סירות על מסילה תוך צפייה בכל ההיסטוריה ההודית - לא להחמיץ. כדאי להגיע בשעה מאוחרת ולהשאר למופע המזרקות המוסיקלי ( להערכתנו יש להקדיש למקום כארבע שעות לא כולל מופע המזרקות שמתחיל בימי הקיץ בשעה 20:00) , הגעה באמצעות המאטרו - יש תחנה במרחק הליכה קצרצרה מהמתחם, הכניסה חינם, לאחר המון בדיקות ביטחוניות מעיקות. התצוגות בתשלום של 170 רופי למבוגר, 100 רופי לילד ( עד גיל 4 חינם).
* מסעדת Not just partahe
הפארטאה הוא מאכל הודי עממי, כעין פיתה ממולאת בדרך כלל בתפוחי אדמה. קראנו בלונלי פלאנט על המסעדה עם השם שלמעלה שמגישה פארטאות עם 120 סוגי שונים של מילוי והחלטנו לנסות.
מאוד התאכזבנו, כדי להגיע היינו צריכים לסוע לקצה השני של העיר ( להחליף שלוש קווי רכבת, או לסוע 40 דקות באוטו ריקשה). המסעדה עצמה יקרה יחסית להודו, השרות בעייתי והתפריט מורכב ומבלבל. האוכל היה נחמד לא מעבר.
* מוזיאון הרכבות
אנחנו אוהבים מאוד לנסוע ברכבת בהודו ( למרות האתגרים שהנסיעה מציבה בפנינו) ומאוד רצינו לבקר במוזיאון. ההגעה קצת מורכבת, נסיעה לתחנה הקרובה של המאטרו ועוד ריקשה של מספר דקות. המוזיאון עצמו מכיל מוצגים מרשימים מאוד - גם בגלריה הסגורה וגם בחצר הפתוחה המכילה המון סוגי קרונות ורכבות. כמו כן ניתן לנסוע ברכבת קטנטנה בתוך חצר המוזיאון (בתשלום נפרד, 10 רופי לילד, 20 רופי למבוגר).
כניסה למוזיאון 20 רופי למבוגר, 10 רופי לילד.
* מוזיאון השרותים הבין לאומי של דלהי
הגענו לראות את הגימיק וחזרנו נפעמים. בכל רחבי הודו יש קאסטה של אנשים שמנקים את בתי השימוש. אחת המטרות ששם לעצמו הארגון המנהל את המוזיאון הוא לאגד ולדאוג לזכויות של מנקי השרותים. המוזיאון מעניין מאוד (וממוזג ויש בו ריח טוב במיוחד - וזו לא בדיחה) ויש בו הסברים מלומדים ומלווים הדרכה על תולדות השרותים. אחרי הביקור במוזיאון המשכנו לסיור במעבדה שמפתחת בתי שימוש ציבוריים ומנסה לבנות מודל של מיחזור
צואה. יש בשטח המוזיאון בניין שרותים הפונה לרחוב - הצואה מהשרותים ממוחזרת, את השתן מטהרים ומשקים איתו את גינת המוזיאון היפה. מהצואה המוצקה מפיקים גז בישול, גז לתאורה וגז לחימום וממה שנשאר עושים קומפוסט.
בסיום הביקור קיבלנו שני דיסקים שמסבירים את מטרות הארגון ואת מעשיו.
הכניסה למוזיאון חינם, הגעה באמצעות המטרו לתחנת Dwarka more , ואוטו ריקשה    למוזיאון, כתובת המוזיאון, כנסו לאתר המוזיאון באינטרנט והדפיסו כתובת מדוייקת. נהגי הרקשה לא שמעו עליו
www.sulabtoiletmuseum.org
להתראות בעדכון על לה
יהל, גוני, ענבל ואלעד פלג

1. דלהי פשוט מדהימה... אם הייתי קוראת את הפוסט הזה לפני שטסתי לשם זה היה עוזר לי המון בתכנון הטיול. גוזרת ושומרת לטיול הבא..

2. It's really a great and useful piece of information. I am satisfied that you simply shared this helpful info with us. Please keep us informed like this. Thanks for sharing.

My web-site :: Titus Jack

3. I every time spent my half an hour to read this web site's posts daily along with a cup of coffee.

my weblog; Thomas Henry

4. Hi! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could locate
    a captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having
    problems finding one? Thanks a lot!

Also visit my web site; Mikel Dashawn

5. Great article, just what I was looking for.

Also visit my web page; Maximus Jamari

6. If you would like to take a great deal from this article then you have to apply
    these strategies to your won blog.

Also visit my website :: Yosef Darrion

7. Its like you read my mind! You seem to know so much approximately this,
    such as you wrote the e book in it or something.

I think that you can do with a few percent to power the message home a bit, however instead
    of that, this is fantastic blog. A fantastic read. I'll definitely be back.

Here is my homepage ... Triston Luciano

8. Heya are using Wordpress for your blog platform? I'm new to the blog world but I'm trying to get started and set up
    my own. Do you need any coding knowledge to make your own blog?
    Any help would be greatly appreciated!

my blog :: Moises Isaias

9. Ahaa, its nice discussion about this post at
    this place at this weblog, I have read all that, so now me
    also commenting here.

Stop by my site Zachary Heath

10. Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article.

I will be sure to bookmark it and come back to read more of your useful info.
    Thanks for the post. I'll certainly return.