יום ראשון, 5 ביוני 2011

חומר שפירסמנו באתר למטייל - מוגש גם לקוראינו הנאמנים

לאתר
רוצים לשתף במידע על דארג׳ילינג
אנחנו ענבל ואלעד ושני ילדנו גוני בן 8 ויהל בן 3 יצאנו לפני לטיול ארוך במזרח.
נשתדל לעדכן כאן באתר במידע מועיל שנקווה שיוכל לסייע למטיילים.
חויות ותמונות יש אצלנו בבלוג.
מדלהי לניו-גליפורי NJP הגענו ברכבת - נסיעה נוחה מאוד, רמת נסיעה 2AC מחיר כ41 דולר למבוגר, גוני חצי מחיר ויהל חינם, משך נסיעה 21 שעות.
מ NJP לדארג׳ילינג - נסיעה בג׳יפ 150 רופי לאדם ( העדפנו לשלם גם על כיסא ליהל)- משך הנסיעה כשלוש שעות עם הפסקה באמצע, נסיעה מטלטלת.
דארג׳ילינג
מגורים - שכרנו כאן יחידת דיור לחודש במחיר של כ 180 דולר לחודש, בדקנו וניתן להשיג יחידות דיור לחודש בעלות פחותה.
גן חיות - מקסים ושווה ביקור, כניסה 100 רופי למבוגר, יהל וגוני בחינם.
בתוך הגן מוזיאון טיפוס הרים ואנדרטה לזכרו של טנזינג נורגיי - מעניין מאוד, מחיר כניסה כלול במחיר הכניסה לגן חיות.
רכבת צעצוע - נסענו בנסיעה התירותית לעיר בשם גום ובחזרה, עלה לכולנו 720 רופי, מלא עשן וצפירות, אפילו הילדים הסכימו שהיה משעמם. כנראה שאין ברירה זה אחד הדברים המפורסמים בעיר.
גן בוטני - כניסה חינם, הגענו במקרה, גן מקסים ושווה ביקור.
אובזרבטורי היל - מקדש בודהיסטי/  הינדי קרוב למרכז העיר ( מעכשיו כשלא נצייין מחיר, סימן שאין עלות) - מעניין לראות את השילוב בין שתי הדתות, יש במקדש גם המון קופים להנאתם של הילדים.
Happy vally tea astate - מפעל לתה וחוות גידול, הגענו בטיול רגלי מהעיר, בכניסה תפס אותנו מדריך ובסוף רצה טיפ - קיבל 100 רופי. היה מעניין וגם טעמנו תה יוקרתי ( מודים לא הרגשנו הבדל בינו לבין התה שהוגש פעם בארוחות הבוקר בקיבוץ) לאחר הסיור טילנו לבדנו בשדות התה והיה כיף גדול.
טיולים רגליים באזור - עשינו כבר כמה כאלו - פשוט בוחרים כיוון והולכים. פעם אחת הגענו למנזר ופגשנו, קהילה חמה וגם לאמה ( מנהיג טיבטי חשוב) וקיבלנו ממנו ברכה וסרט אדום.
פעם אחת, אחרי הליכה בשבילים ירוקים ובינות למטעי תה ( תה גדל במטע או בשדה? ) הגענו לכפר והתארחנו בבית של אנשים חמים ולבביים.
שעת גלישה באינטרנט (האיטי ) עולה כאן 30 רופי - מחיר אחיד בכל העיר. ברוב המקמות אפשר לשלם על חלק משעה.  
קצת ביקורת מסעדות -
ארוחות בוקר אוכלים בדרך כלל ב sonmas cafe - אנשים נחמדים ואוהבי ילדים, אוכל פשוט וטעים. בשל ההמלצה בלונלי פלאנט - עמוס ולפעמים צריך להמתין.
עוד מקום שאהבנו מאוד stimulstion cafe - בדרך לגן החיות, במיוחד מומלץ מרק הירקות ( no spaicy, no chili)
glanerys cafe - אפשר לעבור ולקנות מאפה טוב ואפשר לשבת במסעדה למעלה - אוכל טעים מאוד ומחיר סביר. כשאתם שם תקנו משהו טעים לקבצן הנחמד בלי הרגל שיושב ליד המסעדה, הוא איש מקסים ומתקשר עם הילדים - נראה שיש לו פוטנציאל גדול יותר מלקבץ נדבות.
מסעדת לונאר - שמענו המון המלצות ומאוד התאכזבנו, לא הצליחו להגיש לנו אוכל לא חריף, 5 מלצרים עמדו סביבנו כל הארוחה והסתכלו עלינו כאילו נחתנו מהירח ( טוב, זה אולי בגלל האייפד או בגלל שהילדים קצת רבו אחד עם השני)
מסעדת פרנק רוז - כולנו הסכמנו, שהיה לא טעים וגם השרות היה מגעיל.
petrichor
הרבה יותר ממסעדה. ישבנו כאן והילדים ציירו בהדרכת בעל המקום. יש כאן גם משחקי שולחן ואוכל מאוד טעים. המסעדה נמצאת ליד מלון אלימנט ורצוי לברר מראש עם פתוח. ניתן להתקשר לדיפנג לטלפון נייד שמספרו 9933077630
דקבס
הגענו בעקבות המלצה של צילה מהפורום. מסעדה טיבטית ובאמת האוכל היה מעולה
פיצה פריס-
שוב בעקבות המלצה של צילה. לא רחוק מצ׳וארסטה הפיצה הטובה ביותר בדארג׳ילינג.
מסעדת מלון אלימנט-
עוד מסעדה מקסימה בדארג׳ילינג. אוכל מצויין ושרות גם. אפשר להזמין אוכל לעלות לגג ולצפות  בנוף.
קניית סים מקומי-
קנינו באחד המקומות ליד צ׳וארסטה. עלה 50 רופי וטענו בעוד 20 שהספיק להרבה זמן. חשוב להביא צילום של הדרכון ושל הויזה וכן תמונת פספורט של מבקש הסים.
קורס מומו-
ענבל וגוני היו בקורס מומו של כשעתיים ונהנו מאוד. בעלי המקום טיבטים נחמדים שברשותם מסעדה זעירה לא רחוק מכיכר השעון.
עלות 500 רופי למשתתף ויש הנחה למששתף נוסף.
צריך לתאם מספר שעות מראש. הנה הפרטים:
Nawang's restaurent
9733005338/9775458121
הפגודה יפנית-
מרחק טיפוס של כחצי שעה ממרכז העיר נמצאת הפגודה היפנית. אחת מתוך 75 שהוקמו ברחבי העולם במטרה לקדם את השלום. כניסה חינם כמובן. הגענו והשתתפנו בטקס תיפוף תוך חזרה על מנטרה. הילדים וגם אנחנו מאוד נהננו.
ארמון המלך-
ראינו ממרומי הגבעה בנייין עם כיפה כחולה ( לא להתבלבל עם מבנה זהה בדרך לגן החיות) ופשוט הגענו לשם. לאחר ניסיון לא ארוך אישרו לנו להכנס.במקום גר עד לשנות ה- 50 מלך האזור, שלט על שליש ממערב בנגל, וכיום מתגורר שם בנו הנחמד.
הבית נראה ממש כמו ארמון עם רהוט מהודר והמון פוחלצים. נהננו גם לשוחח עם בן המלך לשעבר, דובר אנגלית רהוטה, שכיום אין לו תפקיד.
מקדשי דאלי -
קצת מחוץ לעיר נמצא המקדש הגדול ביות באזור. נכנסנו ובילנו שם מספרשעות בשיחה עם הנערים ובכניסה לכיתות.
הגן הבוטני -
גן ענק ויפה עם המון סוגי צמחים. בילנו בגן מספר שעות. כניסה חינם.
רכיבה על סוס-
יהל רכב על סוס ומאוד נהנה. סיבוב של קילומטר וחצי עלה 100 רופי
בהוטיה בוסטי פגודה -
עוד פגודה יפה ( בלונלי פלאנט מוגדרת כיפה ביותר בעיר). אפשר להגיע בהליכה רגלית מהעיר. להמשיך ברגל בירידה לכפר/ עיר בשם לבונג ולחזור בג׳יפ שרות.
מוזיאון הטבע -
נמצא קרוב למרכז העיר. המון פוחלצים וריח מחניק של נפטלין.
הילדים נהנו, אנחנו נחנקנו מהריח. כניסה 10 רופי
מקדש הינדי -
קרוב לתחנת הרכבת. הגענו והיה סגור.
אם מישהו מעוניין להגיע כדאי בשעות הבוקר המוקדמות או לקראת ערב אז נערכות שם תפילות.
מרכז סיוע לפליטים טיבטים -
מקום שהוקם במטרה לאפשר לפליטים הטיבטים להתפרנס וכן לשמר מלאכות מסורתיות. הגענו ברגל וחזרנו בג׳יפ שרות. מאוד נהננו.הכניסה חינם כמובן. במקום גם תערוכת תמונות על החיים בטיבט ועל הפשעים שנעשים על ידי הסינים. חלק מהתמונות קשות מאוד לצפיה ולא מתאמות לילדים.

מסביב לדארג׳ילינג:
גום -
העיר השכנה, 15 רופי בג׳יפ ציבורי ( המקבילה המקומית למונית), הגענו למנזר בשם סקיה שם פגשנו נזיר אנגלי מקסים שפגשנו כמה ימים קודם, הוא עשה לנו הכרות עם הרינפוצ׳ה ( המנהיג הרוחני של המנזר) ילד בן 14, שעד גיל 8 גדל בסיאטל ארצות הברית ועכשיו הוא מנהיג דתי עם עוזר אישי ואחריות כבדה.
אלוברי (פרוש השם שדה תפוחי אדמה) -
כפר קטנטן במרחק 40 דקות הליכה נינוחה מדארג׳ילינג יש שם מקדש בודהיסטי. בדרך יש הרבה תותי בר טעימים
טייגר היל -
  קמנו מוקדם בבוקר ויצאנו עם ג׳יפ לנסיעה של כחצי שעה לראות את הרי ההימלאיה בזריחה, הגענו והיה שם פקק תנועה אדיר, את הקטע האחרון עשינו בהליכה.
בפסגה היו מאות אנשים וכולנו יחד ראינו רק ערפל סמיך.
את הדרך חזרה החלטנו לעשות ברגל והיה טיול מקסים ( בחרנו את המסלול דרך הכפר אלו ברי). בסה״כ למרות שלא ראינו את ההרים ואת הזריחה היה בוקר חוויתי מאוד.
מיריק -
עיר מקסימה שבליבה אגם, נסיעה 70 רופי לאדם לכיוון נמשכת כשעתיים.  הנוף בדרך     מקסים ( בעיקר החלק שקרוב למיריק). בעיר יש אגם מלאכותי גדול ויפה, שכרנו שירת פדלים ושטנו עם הילדים ( 42 רופי לחצי שעה ). חוץ מזה טיילנו ברגל בנוף יפה והגענו גם למנזר מקסים.
קלימפונג-
נסיעה קצת יותר ארוכה מאשר למיריק, הגענו ולא מצאנו את עצמנו. עיר סואנת ולא נעימה. יכול להיות שאם הינו נשארים בה יותר מיום הינו מוצאים יותר עניין.

להתראות
יהל, גוני, ענבל ואלעד

תגובה 1:

  1. אחלה טיול למשפחה והילדים, לדעתך יתאים לעשות את הטיול הזה עם תינוקת בת שנתיים?

    השבמחק