יום שני, 12 בספטמבר 2011

דראמסאללה - לאתר למטייל

ממשיכים לעדכן על קורתינו בהודו. עוד פרטים ומידע ניתן למצוא בבלוג שלנו pelegintheworld.blogspot.com
הגעה מסרינגר:
שכרנו ג׳יפ בסרינגר ב 4,500 רופי. יצאנו בשש בבוקר מסרינגר והגענו כעבור 12 שעות לדראמסאללה.
הינו בדארמסאללה (הכוונה בשם דראמסאללה היא לכול המכלול - מקלאוד גנז׳, באגסו ודארמאקוט) קצת יותר מחודש
לינה:
בגלל התארגנויות וצרכים משתנים ישנו בשלוש מקומות שונים
1. טינקו האוס באמצע דארמקוט - חדר נעים ונחמד, עלה 200 רופי לילה.
2. שיווה לי הוטל בחלק העליון מאוד של דארמקוט - מלון ולא גסט האוס, נחמד ונעים שילמנו 350 רופי ללילה.
3. קונגה גסט האוס - במרכז מקלאוד גנז׳, חדר נקי אך זעיר ופונה לרחוב, שילמנו 400 רופי ללילה. צוות המלון והבעלים מקסימים. מומלץ בחום.
קצת דברים שעשינו:
1. טושיטה סנטר -
נמצא בדארמקוט - כל בוקר בשעה 09:15 מדיטציה מודרכת, הלכתי מספר פעמים, ללא תשלום - מומלץ.
2.מכון נורבלינקה -
נמצא בדראסללה. מכון המשמר את מלאכות היד הטיבטיות המקומיות. כניסה חינם. המקום יפה מאוד אך תירותי. במקום מוזיאון בובות קטן אך לא מאוד מרשים וחנות מוצרים המיוצרים במקום ונמכרים במחיר מופקע.
3. מקום מושבו של הקראמפה ה 17 (ראש מנזר הכובעים השחורים)-
הגענו בגשם שוטף והמנזר עצמו היה סגור. לא נראה מרשים במיוחד.
4. מקדש הדלאי לאמה, המוזיאון ששם, ודרך המנטרות שסביבו:
למרות שלא מאוד מרשם- נראה לנו שחובה לבקר במנזר. דרך המנטרות מקסימה ועשינו אותה מספר פעמים.
המוזיאון מאוד מעניין.
5. כפר הילדים הטיבטי -
כארבע קילומטר ממקלאוד גנז׳ ( אפשר ברגל או באוטו ריקשה, 70 רופי). כשמגיעים צריך להגיע למשרדים ואז אחד העובדים מלווה לסיור. בכפר כ - 2000 ילדים בגילאי שלושה חודשים עד 20. רוב הילדים הוברחו מטיבט במטרה לקבל חינוך טיבטי.
הינו מספר פעמים ונהננו מאוד לשחק עם הילדים.
6. בית קולנוע -
ביקרנו עם הילדים במשהו שנקרא בית קולנוע וראינו סרט. מדובר בחדר די קטן עם כורסאות מסודרות במדורג וציוד לא רע (יחסית, נגיד, למתנ״ס) להקרנת סרטים.
כרטיס 150 רופיה- נהננו.
נמצא במקלאוד גאנז׳ קצת מתחת לדואר הראשי.
7. הרצאות של הדלאי לאמה -
אם אתם נמצאים כאן כשיש הרצאות על תוותרו. קונים טרניזסטור עם אוזניות מגיעים מוקדם ונהנים מההרצאה ומהאיש המדהים הזה.
8. המפלים של באגסו-
הינו פעמים, הליכה קלילה ונעימה. הכי נהננו להתקרב למפלים ולהרגיש את הלחות מנתזי המים.
9. עוגת באגסו (Bagsu cake ) - עוגה טעימה שהמציא בעל מכולת בבאגסו. חפשו את העוגה במעלה הרחוב הראשי של באגסו - זהירות ממכר.
 10. הספריה הטיבטית והמוזיאון - נמצאת קצת מתחת מקלאוד גנז׳ במתחם הממשלה הטיבטית בגולה. הינו ונהננו לעיין בספרים בספריה, המוזיאון לא מאוד מרשים.