יום חמישי, 13 באוקטובר 2011

ראג׳אסטאן - כתבה שפירסמנו באתר למטייל

ראג׳אסטן לאתר למטייל
ממשיכם לעדכן על טיולנו הארוך. כרגיל חויות ועוד התרשמויות ניתן למצוא בבלוג שלנו pelegintheworld.blogspot.com
את חלקו הראשון של הטיול בראג׳אסטאן טילנו רק אנחנו המשפחה המצומצמת (גוני בן 8, יהל בן 3.5, אבא אלעד ואמא ענבל).
לחלק השני הצטרפו גם יגאל ויהודית ההורים של ענבל ששדרגו לנו את הטיול מכל הבחינות.

אודיפור והאזור
שהינו בעיר כ 13 ימים מלאים ועמוסים בחוויות.
* גרנו בגסט האוס מקסים בשם אודי האבלי Udai haveli. משפחה מקסימה, חדר נקי וארוחות ערב מעולות.
תתקשרו והם יסבירו לכם איך להגיע 098282311987 או 09352506701 שילמנו 400 רופי ללילה.
* בהמשך (במסגרת חבילה שהצטרפנו אליה בשמחה) עברנו למלון udai kothi - שעולה בערך פי 10 ויותר מהמלון הקודם.
בהחלט מלון מקסים ומוקפד כולל בריכת שחיה על גג המלון עם נוף מדהים.
* קורס בישול - הינו בקורס בישול אצל שהשי במסעדת sunrise ומאוד נהננו מסיפור חייה מעורר ההשראה של שהשי, מההסברים המקיפים, מחוווית הבישול ומהתוצאה המדהימה. שילמנו 1000 רופי לארבעתנו (שני מבוגרים ושני ילדים).
* ארמון העיר
הינו בסיור כולל מדריך ונהננו מאוד. סך הכול סיירנו בארמון כשעתיים.
* שייט על אגם פיצ׳ולה - שטנו במשך כשעה מסביב לאגם פיצ׳ולה. לא מאוד מרגש אבל יש זויות צילום נוספות ומעניינות של העיר.
* מוזיאון המכוניות הישנות של המהראנה
קצת יקר (150 רופי כולל קרטון מיץ) אבל כיף גדול, כולל הסברים מחכימים. לא רק לחולי הגה.
* קורס ציור
לקחנו קורס של שעתיים אצל מאדאן (בהמשך העליה אחרי מלון מינרווה, מצד ימין). נהננו מאוד. גם ללא ניסיון קודם בציור יוצאות תוצאות מדהימות. מחיר 150 רופי לאדם לשעה, כולל חומרים וציוד.
* גן החיות המקומי
גוני ויהל אוהבים גני חיות אז הלכנו לבדוק את גן החיות המקומי. מגעיל ומדכדך. אף פעם לא ראינו גן חיות כול כך מוזנח. מסכנים בעלי החיים ומסכנים המבקרים (טוב נו, הם לפחות יכולים לברוח מתי שהם רוצים).
* אגם פתח סאגאר
טיול רגלי קליל ממרכז העיר. טיילת נחמדה, כיף להסתובב.
* ארמון המונסון
נסיעה של 45 דקות ממרכז העיר. הארמון לא מרשים הנוף מרהיב.
* גן על שם רג׳יב גנדי
גן משחקים על שפת אגם פתח סאגאר. בגן פסלי חיות ראליים מאוד מפיברגלס (פגשנו את האומן שעושה אותם). הילדים השתוללו ונהננו וגם אנחנו. כניסה 5 רופי.
* מקדש ג׳גדיש
מוקדש לוישנו. לא מאוד מיוחד אבל מכיוון שבמילא נמצא במרכז העיר כדאי לבקר.
* אגם טייגר
עוד אגם, כחצי שעה נסיעה מהעיר. הדרך לשם יפה, האגם נחמד. לא יותר.
* מופע מחול, דהארור בבאגור-קי-האבלי
המופע מתקיים כל ערב בשעה 19:00. כניסה 60 רופי, מצלמה 35. מופע סוחף ומהפנט. כול כך נהננו שהלכנו לראות פעם נוספת. לא להחמיץ.
* שווקים
יש באודיפור המון שווקים הומים. אנחנו ביקרנו בשווקים שבאזור מגדל השעון. אין כמו השווקים של הודו.
נאגדה
מקדש עתיק ולא פעיל באזור אודיפור (כ 45 דקות נסיעה). בין גילופי האבן היפים במקדש, גם רבות בתנוחות ארוטיות, מה שזיכה את המקום בכינוי הקאמה סוטרה של ראג׳סטאן.
אק-לינג-ג׳י
מתחם מרהיב של מקדשים הינדים. במרכז המתחם פסל עם ארבעה ראשים של שיווה.

ראנקפור
אוסף מקדשים של הדת הג׳אנית. במרחק של כשעתיים מאודיפר. כל המקדשים חצובים בשיש לבן. במתחם 1444 עמודי שיש לבנים שאף אחד מהם לא זהה לחברו. הכניסה חינם הההדרכה רק כאילו חינם - המדריך ״מתנדב״ להדריך ואחר כך סוחט כסף.

קומבלגאר
מבצר מדהים. שסביבו חומה אדירה באורך של 36 ק״מ וברוחב של 6 מטר (השניה בגודלה בעולם, אחרי החומה הסינית). ההדרכה היתה מצויינת (הודרכנו על ידי אחד מתושבי המקום שגר בכפר בתוך חומות המבצר).
מומלץ לחזור ולצפות במבצר המואר בשעות החשכה (התאורה מופעלת בשעות 20:00-21:00, כדאי לוודא).
מגורים:
גרנו במלון יקר ויפהפה בלב הג׳ונגל, כחמישה ק״מ מהמבצר. שם המלון Ohodai.

ג׳ודפור
גרנו שני לילות במלון יוקרתי בשם Ajit Bawan מלון מדהים ביופיו עם בריכה שחיה שיש בה כמה מפלים.
בעיר עצמה מבצר מרשים (כמו ברבים מערי ראג׳אסטאן). מהמבצר מראה מרהיב של העיר שמתאפיינת בצבע כחול(צבעם של הברהמינים-כוהני הדת). ניתן להגיע לקומות העליונות של המבצר באמצעות מעלית.
כמו כן ביקרנו באתר הזיכרון למשפחת המלכות.
טילנו גם בעיר העתיקה ובשוק הנחמד והעמוס שליד כיכר השעון.

ג׳ייסלמר
גרנו במלון Mandir Palace - מלון ששיך למהרג׳ה של העיר. המלון חביב והחדרים גדולים. יש קצת תחושה של הזנחה.
גם כאן ביקרנו במבצר העיר ובין חומות העיר העתיקה.
שכרנו גם ג׳יפ ונסענו לראות שקיעה בדיונות החול של כפר בשם קהורי (על הנסיעה וההמתנה שילמנו 1,000 רופי). שם טעינו ולקחנו חבילה  מחברה בשם ״שאנטי טראבל״ שכללה טיול גמלים (גמל אחד לרכיבה וגמל אחד עם כרכרה), צפיה בשקיעה מהדיונות, חזרה, מופע ריקודים וארוחת ערב. על כל החבילה לארבע מבוגרים ושני ילדים שילמנו 2,000 רופי. הטיול והשקיעה היו בסדר גמור. מופע הריקודים והארוחה קצת פחות. הפריע לנו שהינו התיירים היחדים שם, הפריע לנו הארגון הלקוי, והפריע שכל אחד מנותני השרות התחנן באגרסיביות לטיפ.

פושקר
גרנו במלון העין השלישית - אומנם מדובר בירידה ברמת המחירים והמלונות אחרי עשרה ימים של מלונות חמישה כוכבים (כאן נפרדנו מההורים של ענבל) אבל בהחלט מלון נקי מאוד, יפה ומושקע. מתאים מאוד למשפחות עם ילדים צעירים, כי יש כאן דשא גדול שאפשר לשחק ולרוץ עליו.
מסעדת בלו סטאר
ליד מלון העין השלישית. האוכל הכי טעים שאכלנו בהודו. תבשילים הודים מעולים ואוכל ישראלי שגם אם היה מוגשצ בארץ היה נחשב מצויין.
דוקטור מאטור
ד״ר מאטור הוא מומחה לרפלקסולוגיה ולרייקי. ביקרנו אצלו מספר פעמים לטיפול רפלקסולוגיה מטלטל בהונות ורגליים וגוני נהנה גם מטיפול רייקי. מאוד נהננו לשוחח עם ד״ר מאטור והרגשנו שהטיפולים היו נכונים ומועילים.
ד״ר מאטור ( Dr. N.S. Mathur ) נמצא ברחוב של בית חב״ד לכיוון השוק והטלפון שלו הוא: 9828103031
באג׳נאת
מקדש קטנטן חצוב בסלע ולידו בריכות נקיות. מקום מקסים להעביר בו מספר שעות שקטות ולפיקניק. המקום נמצא כעשרה ק״מ מפושקר. הגענו באמצעות אוטו ריקשה שחיכה לנו שעתיים שם - שילמנו 400 רופי.ןדס
שמורת צבאים
ממש בפאתי פושקר, כרבע שעה הליכה ממלון העין השלישית יש שמורת צבאים קטנה ונחמדה. בדרך כלל סגור אבל ליד יש חווה חקלאית ולחלק מהעובדים יש מפתח ואם תתעקשו בטח תצליחו להכנס. אנחנו שילמנו חמישים רופי כדי לשמן את המערכת ונכנסנו. רואים המון צבאים אבל לא ממאוד קרוב. גם האזור הצמוד לשמורה יפה ויש שם עשרות רבות של קופים.